Waarom kiezen voor VoIP-telefonie?

Werken in de Cloud is vandaag de dag het nieuwe normaal, maar het voeren van telefoongesprekken gaan vaak nog via een fysieke telefooncentrale. Wist u dat u met Voice-over-IP (VoIP) veilig en voordelig via internet kan bellen? Bij VoIP-telefonie gebruikt u een telefoonsysteem in de cloud om draadloos te bellen via internet. Waar telefonie voorheen een status aparte had binnen de ICT, is het met de komst van VoIP-telefonie volledig geïntegreerd. We geven u vijf redenen waarom bellen via de cloud van toegevoegde waarde is voor uw bedrijf.

5 Voordelen

👍 Voordeel 1: Optimale bereikbaarheid

Met VoIP-telefonie bent u niet meer afhankelijk van een vaste telefooncentrale die gekoppeld is aan de werkplek. Het cloud-gebaseerde telefoonsysteem reguleert de telefoongesprekken ongeacht de werklocatie: thuis, in de auto of zelfs op vakantie. Of u nu via een laptop of met een mobiele telefoon belt, u bent altijd en overal bereikbaar via één vast nummer dankzij 3CX.

👍 Voordeel 2: Tevreden klanten dankzij koppelingen

Een groot voordeel om het cloudtelefonieplatform te koppelen met bijvoorbeeld Office365, ERP of CRM, is tijdwinst. Stel, u heeft een koppeling met uw CRM-platform en een klant belt met het bij u bekende nummer. Nog voordat u de klant aan de lijn heeft, staat de betreffende klantkaart al op uw scherm. U hoeft de klant niet te vervelen met het vragen naar bijvoorbeeld het ordernummer, de postcode of het kenteken. Een to the point-service die klanten blij maakt.

👍 Voordeel 3: VoIP is flexibel en schaalbaar

Een belangrijk pluspunt van VoIP-telefonie is de schaalbaarheid: een verbinding voor alle gesprekken. Uw cloudtelefooncentrale beweegt mee met de veranderingen binnen uw organisatie. Er komen medewerkers bij en er gaan medewerkers weg. Op het moment dat u dit aan ons doorgeeft, voegen wij direct een nieuwe gebruiker voor u toe of verwijderen (of archiveren) een bestaande gebruiker. Omdat u een vast bedrag per maand per medewerker betaalt, zijn de kosten heel transparant. Zodra een gebruiker is verwijderd of gearchiveerd, zijn er voor u geen kosten meer aan verbonden.

👍 Voordeel 4: Altijd de nieuwste functionaliteiten tot uw beschikking

Omdat VoIP op het internet is aangesloten, is het veel gemakkelijker om nieuwe updates te installeren. Het is dus niet nodig om een monteur te laten komen om de server bij te werken. Dit gebeurt namelijk helemaal automatisch. Zo bent u altijd verzekerd van de nieuwste VoIP-functionaliteiten.

👍 Voordeel 5: Eenvoudig en gebruikersvriendelijk

Medewerkers beheren eenvoudig hun eigen communicatiestromen. Een pluspunt van VoIP-bellen dat niet alleen handig is, maar ook erg gebruikersvriendelijk. Via het online telefoonportaal kan de medewerker allerlei zaken zelf regelen: een headset koppelen, doorschakelen, beschikbaarheid instellen, automatisch doorverwijzen en natuurlijk bellen. En het afluisteren van voicemails via de telefoon is ook verleden tijd. U ontvangt eenvoudigweg een bericht in uw mailbox.

Kiezen voor VoIP is kiezen voor de toekomst

Wanneer we alle pluspunten bij elkaar optellen, dan biedt VoIP-telefonie u meer vrijheid, professionaliteit en optimale bereikbaarheid. De brede functionaliteit en locatie-onafhankelijkheid van een eigentijds telefoonsysteem in de cloud leveren u bovendien aanzienlijk winst op in tijd en geld. De enige vereiste is een betrouwbare internetverbinding!

Overtuigd van de voordelen van VoIP-bellen en nieuwsgierig geworden hoe Trimaxx u hierbij kan helpen? Neem dan gerust contact met ons op.


Volg ons op LinkedIn om op de hoogte te blijven van ons laatste nieuws.