Uit veiligheid sturen we nooit geactiveerde simkaarten op. Zodra u de brief met uw nieuwe simkaart heeft ontvangen stuurt u een e-mail naar support@trimaxx.nl. In de e-mail dient het volgende te staan:
- Nieuw simkaartnummer
- Datum en tijdstip voor de simwissel
Dan zorgt Trimaxx dat deze wordt geactiveerd en kunt u aan de slag met het stappenplan op de brief.
Uit veiligheid sturen we nooit geactiveerde simkaarten op. Zodra u de brief met uw nieuwe simkaart heeft ontvangen stuurt u een e-mail naar support@trimaxx.nl. In de e-mail dient het volgende te staan:
- Betreffend telefoonnummer
- Nieuw simkaartnummer
- Datum en tijdstip voor de simwissel
Dan zorgt Trimaxx dat deze wordt geactiveerd en kunt u aan de slag met het stappenplan op de brief.
KPN
- Maak een voicemail door te bellen naar 1233.
- Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS ‘AAN’ naar 1233.
- Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS ‘UIT’ naar 1233.
Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van KPN.
Youfone
- Maak een voicemail door te bellen naar 1233.
- Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331.
- Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12339.
Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Youfone.
Vodafone
- Maak een voicemail door te bellen naar 12333 en kies optie 2.
- Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331.
- Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12330.
Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Vodafone.
Vragen over portering
U heeft een brief van ons ontvangen met uw nieuwe simkaart. Uit veiligheidsredenen activeren wij uw nieuwe simkaart niet op voorhand.
In uw brief vindt u een sticker met een datum. Dit is de activatie datum. De verbinding wordt op enig moment op die dag verbroken. Op dat moment gaat u van start met het Activatie stappenplan:
Stap 1. Zodra de verbinding weg is, zet u het toestel uit en kunt u de oude simkaart verwijderen.
Stap 2. Plaats de nieuwe simkaart in het toestel en zet het toestel aan.
Stap 3. Zodra de nieuwe provider technisch klaar is wordt uw toestel automatisch aangemeld op het netwerk van de nieuwe provider. Hou er rekening mee dat dit wellicht een dag kan duren.
Stap 4. Check of u boven aan het scherm een verbinding-indicator ziet, zoals: 3G, 4G, 5G of H. Wanneer u een verbindings-indicator ziet is de activatie succesvol afgerond.
KPN
- Maak een voicemail door te bellen naar 1233.
- Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS ‘AAN’ naar 1233.
- Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS ‘UIT’ naar 1233.
Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van KPN.
Youfone
- Maak een voicemail door te bellen naar 1233.
- Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331.
- Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12339.
Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Youfone.
Vodafone
- Maak een voicemail door te bellen naar 12333 en kies optie 2.
- Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331.
- Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12330.
Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Vodafone.
Vragen over
het abonnement
Providers werken met een groepsbundel, de kans is groot dat u na dit SMS bericht gewoon uw data kan blijven gebruiken. Per provider gaat dit automatisch, maar soms moet dit bevestigd worden met een SMS bericht. Dus lees het bericht goed zodat u uw data kunt blijven gebruiken.
Om alles te kunnen uitsluiten kunt u het volgende testen:
- Schakel uw toestel uit en start na 2 minuten uw toestel opnieuw.
- Controleer of uw toestel up-to-date is met de laatste software.
- APN-instellingen controleren en eventueel handmatig instellen
- Android: Als u een APN wilt instellen op uw Android toestel gaat u eerst naar het Instellingenmenu, dit is het tandwiel rechtsboven in het scherm. Hier tikt u vervolgens op ‘Mobiele Netwerken’ en vervolgens op ‘Namen toegangspunten’. In deze lijst tikt u rechtsboven op ‘Toevoegen’. Vervolgens ziet u een formulier waar u de juiste waarden in moet voeren. Wanneer u dit gedaan heeft, tikt u op de drie puntjes rechtsboven en vervolgens op ‘Opslaan’. Nu is de APN opgeslagen en kunt u gebruikmaken van mobiele data.
- Apple: Als u een APN wilt instellen op uw iOS toestel, gaat u eerst naar het Instellingenmenu. Hier tikt u op ‘Mobiel netwerk’ en vervolgens tikt u op ‘Mobiele data netwerk’. In dit formulier vult u de juiste waarden in.
Nog steeds niet opgelost?
Dit betekent dat u uw simkaart in een ander toestel moet doen, om te kijken of het misschien aan het toestel ligt? Heeft u alsnog hetzelfde probleem in een ander toestel dan ligt het aan het abonnementen of simkaart. Werkt het internet wel op het andere toestel dan ligt het dus aan het toestel.
Alles getest en nog steeds geen internet mogelijk? Neem contact op met onze servicedesk.
APN-instellingen zijn de gegevens die nodig zijn om een mobiel apparaat te verbinden met het internet via een mobiel netwerk. Deze instellingen zijn specifiek voor elke mobiele netwerkaanbieder en variëren afhankelijk van het type mobiele verbinding en apparaat.
Zie hieronder het overzicht van welke instelling er per provider van toepassing is:
KPN – Mobiel internet of portalmmm.nl
KPN – Data kaart met vast IP advancedinternet
Youfone portalmmm.nl
Vodafone live.vodafone.com
Android
- Open ‘Instellingen’.
- Ga vervolgens naar ‘Verbindingen’.
- Ga vervolgens naar ‘Mobiele netwerken’.
- Ga vervolgens naar ‘Namen toegangspunten’.
Hier vindt u een lijst met de bestaande APN’s. U kunt er voor kiezen eentje te bewerken met de juiste instellingen, of via het menu een nieuwe aan te maken.
Apple iOS
Als uw mobiele provider deze functie ondersteunt, kunt u uw APN-instellingen automatisch invullen in iOS 16 en iPadOS 15 en nieuwer:
- Open ‘Instellingen’.
- Ga vervolgens naar ‘Mobiel netwerk’
- Ga vervolgens naar ‘Mobieledatanetwerk’.
Hier vindt u een lijst met de bestaande APN’s. U kunt er voor kiezen eentje te bewerken met de juiste instellingen, of via het menu een nieuwe aan te maken.
Kosten die buiten de bundel vallen zijn bijvoorbeeld bellen naar landen buiten de EU of servicenummer. Of u verbruikt data buiten de EU. Deze kosten vallen dan buiten uw bundel.
Roaming geldt binnen de EU. Uw toestel staat hier meestal standaard op ingesteld of kan worden aangezet. Gaat u op reis buiten de EU dan is het advies om roaming uit te schakelen om extra kosten te voorkomen. Als u uw telefoon buiten de EU toch wilt gebruiken is ons advies een lokale simkaart te kopen. Wilt u weten of het land van bestemming binnen uw bundel past, neem dan contact op met de servicedesk.
Een prepaidkaart is een simkaart waarbij u vooraf beltegoed moet kopen om te kunnen bellen, sms’en en mobiele data. Bij een abonnement betaalt u maandelijks een vast bedrag voor een bepaalde hoeveelheid belminuten, sms’jes en mobiele data.
5G is de opvolger van 4G en biedt snellere download- en uploadsnelheden. Het kan ook meer apparaten tegelijkertijd ondersteunen. Let op 5G kan de gebruiksduur van uw batterij beïnvloeden.
Een mobiele hotspot is een functie waarmee u uw mobiele telefoon kunt gebruiken als een draagbare Wi-Fi-hotspot. U kunt deze gebruiken om andere apparaten, zoals laptops en tablets, te verbinden met internet via uw mobiele dataverbinding. Voor configuratie van deze optie kunt u terecht bij uw ICT leverancier.
Vragen over
het toestel
Om uw mobiele telefoon te resetten, gaat u naar de instellingen van uw telefoon en zoekt u naar de optie ‘fabrieksinstellingen herstellen’. Deze functie verwijderd alle gegevens van uw telefoon en zal deze terugzetten naar de originele instellingen.
Om uw mobiele telefoon te beschermen tegen virussen en malware, moet u ervoor zorgen dat u regelmatig updates installeert en alleen apps downloadt van betrouwbare bronnen zoals de App Store of Google Play.
Controleer uw locatie en of uw telefoon de juiste netwerkinstellingen heeft. Probeer ook uw telefoon opnieuw op te starten of de vliegtuigmodus in- en uit te schakelen. In het buitenland zijn er nog voldoende locaties waar GSM signalen onvoldoende functioneren.
Vervelend om te horen dat er problemen zijn met uw mobiele telefoon.
Helaas kunnen wij u niet assisteren in het repareren van mobiele telefoons. Deze componenten zijn tegenwoordig zó klein en kritisch dat u hiervoor specialistische apparatuur nodig hebt.
Alle toestellen worden door ons geleverd onder fabrieksgarantie. Via onderstaande websites kunt u controleren of het toestel nog binnen de garantietermijn valt.
Apple-producten (iPhones en iPads)
Voor Apple-producten geldt dat de toestellen een fabrieksgarantie hebben van één jaar.
U kunt de garantietermijn controleren via deze website: https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/
Aanmelden voor reparatie kan vervolgens via deze website: https://getsupport.apple.com/
Samsung-producten
Voor Samsung producten geldt dat de toestellen een fabrieksgarantie hebben van twee jaar.
Samsung heeft een uitgebreide garantieafhandeling waarbij het toestel wordt opgehaald en veelal binnen 3 dagen gerepareerd terug komt.
Aanmelden voor reparatie kan via deze website: https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/ of door te bellen naar 088-9090100.
Buiten garantie
Mocht de garantie zijn verlopen dan kunt u overwegen om een reparatie uit te laten voeren door een 3de partij. Wij horen goede verhalen over Terello ( https://www.terello.nl/ ), zij voeren reparaties uit op locatie.
Op uw oude telefoon maakte u al gebruik van een eSim en de eSim wilt u nu graag op uw nieuwe telefoon installeren.
Dan is als eerste belangrijk of u de QR code van die eSim nog in uw bezit heeft, zo niet dan moet er een simwissel aangevraagd worden via support@trimaxx.nl.
Heeft u wel de QR code nog in uw bezit dan moet in eerste instantie de eSim verwijderd worden op het oude toestel.
Zie hieronder uitleg van Apple en Samsung.
Benieuwd wat zakelijk mobiel bellen voor uw bedrijf kan betekenen? We denken graag met u mee. Naar aanleiding van uw wensen en eisen, komen we tot een telefonieoplossing die het beste past bij uw bedrijf.
Altijd vrijblijvend