Vragen over
activatie/sim-wissel

Gaat het over een activatie, sim-wissel, portering of migratie? Niet zeker waar dit over gaat? Dit kunt u vinden rechts bovenin de brief of de e-mail.

Uit veiligheid sturen we geactiveerde simkaarten op. Zodra u de brief met sim heeft ontvangen stuur dan een e-mail naar support@trimaxx.nl. Dan zorgt Trimaxx dat deze wordt geactiveerd. Uw (nieuwe) telefoonnummer wordt dan ook pas gegenereerd en gedeeld.

Zodra u de brief heeft ontvangen met uw nieuwe simkaart, stuur dan een e-mail naar suport@trimaxx.nl. Dan zorgen wij dat uw simkaart wordt geactiveerd. (uw telefoonnummer blijft hetzelfde)

KPN

  • Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233.
  • Zet voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS AAN naar 1233.
  • Zet voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS ‘UIT’ naar 1233.

Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van KPN

Youfone

  • Uitzetten: bel 12339
  • Aanzetten: bel 12331
  • Verder wijzig je de instellingen van voicemail via 1233.

Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Youfone

T-Mobile

  • Sms het woord AAN naar 1233 of
  • Sms het woord UIT naar 1233
  • Bel 1233 en kies optie 2: ‘Welkomstboodschap’ om deze aan te passen

Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van T-Mobile

Vodafone

  • Bel naar 12331 (gratis) om uw voicemail aan te zetten.
  • Uitzetten van uw voicemail kan door naar 12330 (gratis) te bellen.
  • Bel naar 1233 en toets 11 voor het hoofdmenu > Kies 2 voor de persoonlijke instellingen van uw voicemail

Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Vodafone

Vragen over
migratie/portering

Gaat het over een activatie, sim-wissel, portering of migratie? Niet zeker waar dit over gaat? Dit kunt als het goed is vinden rechts bovenin de brief of de e-mail.

Als het goed is heeft u een brief van ons ontvangen met uw nieuwe simkaart én de datum + tijd wanneer uw mobiele nummer geporteerd wordt naar de nieuwe provider. Meestal rond 08:30 uur verliest u op de aangegeven dag het bereik op uw huidige simkaart. Ga dan als volgt te werk:

Stap 1. Verwijder de oude simkaart uit uw telefoon

Stap 2. Plaats de nieuwe simkaart in het toestel en herstart het toestel

Stap 3. Op dat moment is de provider bezig met het activeren van de nieuwe simkaart. Dit duurt maximaal  60 minuten. Duurt het langer dan 60 minuten? Stuur dan een mailtje naar support@trimaxx.nl.

Stap 4. Uw telefoon zal zich automatisch aanmelden op het mobiele netwerk van de provider.

Stap 5. De migratie/portering is dan succesvol afgerond!

KPN

  • Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233.
  • Zet voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS AAN naar 1233.
  • Zet voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS ‘UIT’ naar 1233.

Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van KPN

Youfone

  • Uitzetten: bel 12339
  • Aanzetten: bel 12331
  • Verder wijzig je de instellingen van voicemail via 1233.

Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Youfone

T-Mobile

  • Sms het woord AAN naar 1233 of
  • Sms het woord UIT naar 1233
  • Bel 1233 en kies optie 2: ‘Welkomstboodschap’ om deze aan te passen

Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van T-Mobile

Vodafone

  • Bel naar 12331 (gratis) om uw voicemail aan te zetten.
  • Uitzetten van uw voicemail kan door naar 12330 (gratis) te bellen.
  • Bel naar 1233 en toets 11 voor het hoofdmenu > Kies 2 voor de persoonlijke instellingen van uw voicemail

Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Vodafone

Vragen over
het abonnement

Providers werken met een groepsbundel, de kans is groot dat u na dit SMS bericht gewoon data kan blijven gebruiken. Per provider gaat dit soms automatisch, maar soms moet dit bevestigd worden met een SMS bericht. Dus lees het bericht goed zodat uw data kunt blijven gebruiken.

Om alles te kunnen uitsluiten kunt u het volgende testen:

  1. Toestel uitschakelen en na 2 minuten opnieuw inschakelen
  2. Laatste software-update op het toestel installeren
  3. APN-instellingen controleren en eventueel handmatig instellen
    • Android: Als je een APN wilt instellen op uw Android toestel gaat u eerst naar het Instellingenmenu, dit is het tandwiel rechtsboven in het scherm. Hier tikt u vervolgens op ‘Mobiele Netwerken’ en vervolgens op ‘Namen toegangspunten’. In deze lijst tikt u rechtsboven op ‘Toevoegen’. Vervolgens ziet u een formulier waar u de juiste waarden in moet voeren. Wanneer u dit gedaan heeft, tikt u op de drie puntjes rechtsboven en vervolgens op ‘Opslaan’. Nu is de APN opgeslagen en kunt u gebruikmaken van mobiele data. 
    • Apple: Als u een APN wilt instellen op uw iOS toestel, gaat u eerst naar het Instellingenmenu. Hier tikt u op ‘Mobiel netwerk’ en vervolgens tikt u op ‘Mobiele data netwerk’. In dit formulier vult u de juiste waarden in.
  4. Crosscheck naar een heel ander type toestel indien mogelijk

Dit betekende dat u uw simkaart in een ander toestel moet doen, om te kijken of het misschien aan het toestel ligt? Heeft u dan hetzelfde probleem dan ligt het aan het abonnementen of simkaart.

Werkt het internet wel op het andere toestel dan ligt het dus aan het toestel.

Alles getest en nog steeds geen internet mogelijk? Neem contact op met onze servicedesk.

APN-instellingen zijn de gegevens die nodig zijn om een mobiel apparaat te verbinden met het internet via een mobiel netwerk. Deze instellingen zijn specifiek voor elke mobiele netwerkaanbieder en variëren afhankelijk van het type mobiele verbinding en apparaat.

Zie hieronder overzicht van welke instelling er per provider van toepassing zijn:

KPN – Mobiel                               internet of portalmmm.nl

KPN – Data kaart met vast IP   advancedinternet

Vodafone                                        live.vodafone.com

Youfone                                          portalmmm.nl

T-Mobile                                        smartsites.t-mobile of internet

 

Kijk bij de volgende vraag hoe u de APN in kan stellen.

Android

Open Instellingen en ga vervolgens naar ‘Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten.’ Hier vind je een lijst met bestaande APN’s. U kunt er voor kiezen eentje te bewerken met de juiste instellingen, of via het menu een nieuwe aan te maken.

Apple iOS

Als uw mobiele provider deze functie ondersteunt, kunt u uw APN-instellingen automatisch invullen in iOS 16 en iPadOS 15 en nieuwer:

  1. Plaats uw simkaart of gebruik eSIM.
  2. Ga op de iPhone of iPad naar ‘Instellingen’ > ‘Mobiel netwerk’ > ‘Mobieledatanetwerk’.
  3. Tik op ‘Mobieledatanetwerk’.

Kosten die buiten de bundel vallen zijn bijvoorbeeld bellen naar landen buiten de EU of servicenummer. Of data verbruiken buiten de EU. Deze kosten vallen inderdaad buiten uw bundel.

Roaming geldt binnen de EU standaard staat uw toestel hier op ingesteld. Gaat u op reis buiten de EU dan is het advies om roaming uit te schakelen om extra kosten te voorkomen.  Als u uw telefoon in het buitenland wilt gebruiken, moet u roaming inschakelen of een lokale simkaart kopen. Wilt u weten of het land van bestemming binnen uw bundel past, neem dan contact op met de servicedesk.

Een prepaidkaart is een simkaart waarbij u vooraf beltegoed moet kopen om te kunnen bellen, sms’en en mobiele data. Bij een abonnement betaalt u maandelijks een vast bedrag voor een bepaalde hoeveelheid belminuten, sms’jes en mobiele data.

5G is de opvolger van 4G en biedt snellere download- en uploadsnelheden. Het kan ook meer apparaten tegelijkertijd ondersteunen. Let op 5G kan de gebruiksduur van uw batterij beïnvloeden.

Een mobiele hotspot is een functie waarmee u uw mobiele telefoon kunt gebruiken als een draagbare Wi-Fi-hotspot. U kunt deze gebruiken om andere apparaten, zoals laptops en tablets, te verbinden met internet via uw mobiele dataverbinding. Voor configuratie van deze optie kunt u terecht bij uw ICT leverancier.

Vragen over
het toestel

Om uw mobiele telefoon te resetten, gaat u naar de instellingen van uw telefoon en zoekt u naar de optie ‘fabrieksinstellingen herstellen’. Dit zal alle gegevens van uw telefoon verwijderen en deze terugzetten naar de originele instellingen.

Om uw mobiele telefoon te beschermen tegen virussen en malware, moet u ervoor zorgen dat u regelmatig updates installeert en alleen apps downloadt van betrouwbare bronnen zoals de App Store of Google Play.

Controleer uw locatie en of uw telefoon de juiste netwerkinstellingen heeft. Probeer ook uw telefoon opnieuw op te starten of de vliegtuigmodus in- en uit te schakelen. In het buitenland zijn er nog voldoende locaties waar GSM signalen onvoldoende functioneren.

Vervelend om te horen dat er problemen zijn met de mobiele telefoon.

Helaas kunnen wij u niet assisteren in het repareren van mobiele telefoons. Deze componenten zijn tegenwoordig zó klein en kritisch dat u hiervoor specialistische apparatuur nodig hebt.

 

Alle toestellen worden door ons geleverd onder fabrieksgarantie. Via onderstaande websites kunt u controleren of het toestel nog binnen de garantietermijn valt.

 

Apple-producten (iPhones en iPads)

Voor Apple-producten geldt dat de toestellen een fabrieksgarantie hebben van één jaar.

U kunt de garantietermijn controleren via deze website: https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

Aanmelden voor reparatie kan vervolgens via deze website: https://getsupport.apple.com/

 

Samsung-producten

Voor Samsung producten geldt dat de toestellen een fabrieksgarantie hebben van twee jaar.

Samsung heeft een uitgebreide garantieafhandeling waarbij het toestel wordt opgehaald en veelal binnen 3 dagen gerepareerd terug komt.

Aanmelden voor reparatie kan via deze website: https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/  of door te bellen naar 088-9090100.

 

Buiten garantie

Mocht de garantie zijn verlopen dan kunt u overwegen om een reparatie uit te laten voeren door een 3de partij. Wij horen goede verhalen over Terello ( https://www.terello.nl/ ), zij voeren reparaties uit op locatie.

Vervelend om te horen dat er problemen zijn met de mobiele telefoon.

Helaas kunnen wij u niet assisteren in het repareren van mobiele telefoons. Deze componenten zijn tegenwoordig zó klein en kritisch dat u hiervoor specialistische apparatuur nodig hebt.

 

Alle toestellen worden door ons geleverd onder fabrieksgarantie. Via onderstaande websites kunt u controleren of het toestel nog binnen de garantietermijn valt.

 

Apple-producten (iPhones en iPads)

Voor Apple-producten geldt dat de toestellen een fabrieksgarantie hebben van één jaar.

U kunt de garantietermijn controleren via deze website: https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

Aanmelden voor reparatie kan vervolgens via deze website: https://getsupport.apple.com/

 

Samsung-producten

Voor Samsung producten geldt dat de toestellen een fabrieksgarantie hebben van twee jaar.

Samsung heeft een uitgebreide garantieafhandeling waarbij het toestel wordt opgehaald en veelal binnen 3 dagen gerepareerd terug komt.

Aanmelden voor reparatie kan via deze website: https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/  of door te bellen naar 088-9090100.

 

Buiten garantie

Mocht de garantie zijn verlopen dan kunt u overwegen om een reparatie uit te laten voeren door een 3de partij. Wij horen goede verhalen over Terello ( https://www.terello.nl/ ), zij voeren reparaties uit op locatie.

Op uw oude telefoon maakte u al gebruik van een eSim en de eSim wilt u nu graag op uw nieuwe telefoon installeren.

Dan is als eerste belangrijk of u de QR code van eSim nog in uw bezit heeft, zo niet dan moet er een simwissel aangevraagd worden via support@trimaxx.nl

Heeft u wel de QR code nog in bezit dan moet in eerste instantie de eSim verwijderd worden op het oude toestel.

Zie hieronder uitleg van Apple en Samsung.

De eSIM op uw iPhone wissen – Apple Support (NL)

Galaxy eSIM en ondersteunde netwerkoperatoren | Samsung NL

Meer weten over zakelijke mobiele telefonie voor uw bedrijf?

Benieuwd wat zakelijk mobiel bellen voor uw bedrijf kan betekenen? We denken graag met u mee. Naar aanleiding van uw wensen en eisen, komen we tot een telefonieoplossing die het beste past bij uw bedrijf.

plan uw adviesgesprek

Altijd vrijblijvend