Panasonic stopt met fysieke telefooncentrales
In de afgelopen jaren is de telecommarkt flink veranderd. Door het grote succes van telefonie in de Cloud is de behoefte aan traditionele centrales zoals die van Panasonic flink afgenomen. Dit gaat zo ver dat Panasonic begin 2021 heeft aangekondigd volledig uit de markt van telefonie te stappen. Een vergelijkbare trend zien we ook bij de providers. Zo heeft KPN eind 2019 alle traditionele ISDN-verbindingen uitgeschakeld.
Deze marktontwikkeling is alleen maar versneld als gevolg van Corona. Om ook bij thuiswerken bereikbaar te blijven heeft een groot deel van ons klantenbestand de overstap naar een telefooncentrale in de Cloud al gemaakt. Daarom stopt Panasonic met fysieke telefooncentrales.
Wat betekent het voor u?
Op het moment dat Panasonic stopt, is er geen ondersteuning meer te verkrijgen vanuit Panasonic en kunnen er ook geen onderdelen meer worden ingekocht.
Maakt u momenteel gebruik van een Panasonic telefooncentrale? Om er zeker van te zijn dat u optimaal bereikbaar blijft, adviseren wij u om van dit moment gebruik te maken en over te stappen naar een alternatief telefoonsysteem vóórdat Panasonic definitief stopt.
Past de huidige telecom-oplossing nog wel bij de wensen en eisen van een moderne werkplek? Door over te stappen naar de Cloud kan uw organisatie gebruik maken van de nieuwste mogelijkheden rondom werkplek onafhankelijk communiceren. Denk hierbij aan; thuiswerken, video-bellen, een integratie met MS-Teams om eenvoudiger samen te kunnen werken, smartphone-apps, computerintegratie en nog veel meer.
Zoals u kunt zien is Cloud telefonie een uitstekend alternatief voor een telefooncentrale op locatie. Wilt u meer informatie over de mogelijkheden voor uw bedrijf?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op!
Wij zijn Trimaxx, de beste telecom-provider van Noord-Limburg.
Zo leveren we eerlijk geprijsde telecomdiensten aan het MKB op basis van eigen platform en netwerk. Dit doen we met een team van telecom-specialisten, aangevuld met expertise vanuit ZeroPlex. Daarbij zorgen we dat u flexibel kan inspelen op veranderingen door gratis minuten/sms of mobiel data met collega’s te delen en hierdoor hoge buiten bundel kosten te voorkomen. Wat complex is maken we eenvoudig. Zodat onze klanten zich kunnen richten op de zaken die écht belangrijk zijn.